Nepřekonatelný mistr magie. Pomocí kouzel dokáže téměř vše, ale musí dávat pozor na zdroje magenergie.
Všechna kouzla zaklínače a kouzelníka vyžadují k seslání 3 pohyby. Jinými slovy v jednom tahu může zaklínač nebo kouzelník buď seslat kouzlo, nebo dělat něco jiného. Tím se liší například od paladina, který k modlitbě potřebuje jen 1 pohyb.
+20, +40, +60 zbroj podle stupně kouzla. Vyžaduje 3 pohyby a 50, 100 nebo 150 magů a trvá 10 - 20 kol. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. I. stupeň lze 1x posílit, II. stupeň 2x, III. stupeň 3x.
Ubere podle stupně kouzla 10-60, 20-120, 30-180 životů nepříteli v dohledu. Vyžaduje 3 pohyby a 40, 80 nebo 100 magů. Dosah ohnivé koule je do dohledu sesílatele. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Každý ze stupňů kouzla lze 2x posílit.
Ubere podle stupně kouzla 20-70, 30-130, 40-190 životů nepříteli v dohledu. Účinkuje pouze na bytosti zla - na nemrtvé, neviděné, démony a emanace Pána temnot. Vyžaduje 3 pohyby a 40, 80 nebo 100 magů. Dosah bílé střely je do dohledu sesílatele. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Každý ze stupňů kouzla lze 2x posílit.
Sesílatel se přenese na jiné volné políčko do vzdálenosti 4. Při seslání druhého stupně se přemístí na jakékoli objevené(!) políčko v dosahu celé jeskyně (výběr políčka probíhá na mapě). Lze se takto dostat i na místa, která nejsou vidět, například za magicky zamčené dveře. Vyžaduje 3 pohyby a 30 nebo 60 magů. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Každý ze stupňů kouzla lze 2x posílit.
Kouzelník zvolí epicentrum v dohledu a všichni nemrtví v dosahu 2 políček jsou zraněni za 10-60 životů. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů. Lze 2x posílit.
Kouzelník zvolí epicentrum v dohledu a všichni nevidění v dosahu 2 políček jsou zraněni za 10-60 životů. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů. Lze 2x posílit.
Postava získá načas sílu 50. Obří sílu je možné také využít k vyrážení dveří. Vyžaduje 3 pohyby a 100 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 2x posílit.
Postava získá načas dvojnásobný pohyb a dva útoky za kolo. Znásobení útoků lze kombinovat pouze s bojem se dvěma zbraněmi, a získat tak až 3 útoky za kolo. Dvojnásobný útok musí být veden na jeden cíl. Výjimkou je útok vrhem, při kterém hrdina vrhne původní zbraň a pak má možnost vyzbrojit se druhou a tou opět zaútočit. Při střelbě těžkou kuší proběhne jen jeden útok a kuše se automaticky nabije. Vyžaduje 3 pohyby a 70 magů a trvá jen 4 - 6 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Odemkne jakýkoli zámek (dveře, truhla), a to i očarovaný zamykacím kouzlem. Vyžaduje 3 pohyby a 60 magů. Lze 2x posílit.
Odhalí všechny tajné dveře a objekty v dohledu sesílatele. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů. Lze 2x posílit.
Na poli v dohledu kouzelníka vzplane magický oheň a zraní každého při vstupu na toto políčko za 10-60 životů. Oheň bude hořet 10 - 20 kol. Kouzelník může mít libovolný počet hořících ohňů. Spojenci se ohni vyhýbají, nepřátelé ne. Sesílatel bude získávat za zranění ohněm normálně zkušenost. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze 2x posílit.
Postava září magickým světlem a v boji s příšerami zla má bonus +10 k útoku i k obraně. Příšery zla jsou nemrtví, nevidění, démoni a emanace Pána temnot. Navíc kouzlo účinkuje i na bytosti, které se bojí světla, např. na skřety. Vyžaduje 3 pohyby a 30 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti.
Postava může bez rizika procházet vodou, jako by ovládala schopnost Plavání. Vyžaduje 3 pohyby a 20 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Postava se stane pro příšery neviditelná na dobu 10 - 20 kol. Pozor, některé příšery mohou postavy vycítit a jejich speciální schopnosti mohou dále fungovat! Jako neviditelná se postava může normálně pohybovat, ale efekt neviditelnosti se zruší, jakmile zaútočí nebo použije útočné kouzlo proti nepříteli. Při útoku z neviditelnosti má bonus +30 k iniciativě a +30 k útoku. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Čepel zbraně kolem sebe šlehá plameny, které při zásahu zraňují navíc za 10-40 životů. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 2x posílit.
Postava získá imunitu proti ohni. Vyžaduje 3 pohyby a 20 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Ubere 10-40 životů nepříteli v dohledu. Účinkuje jen proti stvořením, která nejsou ZLO (tedy např. lidé, zvířata, obří hmyz, skřeti, obři atd.). Pokud nepřítel zemře zásahem zhoubné střely, získá kouzelník zpět 20 magů. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů. Lze 2x posílit.
Okovaná hůl kouzelníka, kterou je právě vyzbrojen, se promění v očarovanou hůl podle stupně kouzla. Takovou zbraní pak lze zasáhnout i tvory zranitelné pouze kouzelnými zbraněmi. Na I. stupni se hůl promění v Očarovanou hůl (útok 40(-10)), na II. stupni v Ohnivou hůl (útok 40), na III. stupni v Dračí hůl (útok 40(+10)). Na konci dobrodružství se hůl vrátí do své původní podoby. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů a obyčejnou okovanou hůl, kterou se kouzelník vyzbrojí. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla.
Slabé úrovně jsou: 2., 4., 5., 7., 8., 10., 11., 13. a 14.
Kouzelník spatří po použití schopnosti všechny neviděné v dohledu. Navíc mu tato schopnost dává stálý bonus +30 k útoku a k obraně při boji s neviděnými. Vyžaduje 1 pohyb.
+20 magenergie za každý stupeň schopnosti. Účinek je automatický a projeví se na začátku dobrodružství. Lze neomezeně posilovat.
Bonus na reakci při spuštění pasti (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.
Silné úrovně jsou: 3., 6., 9., 12. a 15.
Kouzelník se promění v netvora na 10 - 20 kol. V podobě netvora má následující vlastnosti: útok pařáty 60(+10), obrana 30(+20), dočasně zvýšené životy +60. Po uplynutí kouzla životy opět ubydou a kouzelník může zemřít! Speciální bonusy zbraně, zbroje (např. bonus proti zlu) a jiných kouzel se stále započítávají. Útok netvora zraní magické příšery, pokud je kouzelník vyzbrojen kouzelnou zbraní. Proměna vyžaduje 3 pohyby a 80 magů a trvá 10 - 20 kol.
Kouzelník se promění ve draka na 10 - 20 kol. V podobě draka má následující vlastnosti: útok tlamou 80(+10), druhý útok pařáty 70(+10), obrana 30(+40), dočasně zvýšené životy +120. Po uplynutí kouzla životy opět ubydou a kouzelník může zemřít! Speciální bonusy zbraně, zbroje (např. bonus proti zlu) a jiných kouzel se stále započítávají. Útok netvora zraní magické příšery, pokud je kouzelník vyzbrojen kouzelnou zbraní. Vyžaduje 3 pohyby a 150 magů a trvá 10 - 20 kol.
Při magickém vyčerpání může kouzelník vyvolat proces obnovy magenergie. Za 30 - 40 kol po aktivaci se mu obnoví 20 magů. Celý cyklus lze znovu opakovat, dokud nemá kouzelník plnou magenergii. Vyžaduje 4 pohyby.
Umožňuje vyzbrojit lehkou nebo střední zbraň do levé ruky. Sekundární zbraň v levé ruce přidává obranu podle své kategorie: +5 střední zbraň, +10 lehká zbraň (obojí se zvyšuje podle stupně schopnosti). Při vyhrané iniciativě získá hrdina útok navíc sekundární zbraní. Útok sekundární zbraní má postih -10 k zásahu a postih k útoku podle stupně schopnosti: na I. stupni -40 útok, na II. stupni -20 útok. Do levé ruky nelze vyzbrojit těžké zbraně a kopí. Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.