Ohnivé pasti patří mezi ty nejhorší, se kterými se můžete v dobrodružství setkat. Při průchodu ohněm je zranění jisté bez ohledu na to, co máte na sobě. Stejnou mechaniku však můžete využít i proti příšerám. Oheň vám může pomoci překonat ty nejnebezpečnější protivníky. Chcete vědět, jak na to?
Asi ve třetině dobrodružství se můžete setkat s ohnivými pastmi. Ty jsou buď mechanického, nebo magického původu. MECHANICKÉ ohnivé pasti jsou založeny na nášlapném zařízení, které uvolní a zapálí hořlavou látku. MAGICKÉ plameny jsou běžné v magických labyrintech. Vyšlehnou ve chvíli, kdy nic netušící hrdina vejde do sotva viditelného očarovaného kruhu. Očarované plameny jsou zvláště zrádné, protože mohou být rozmístěny prakticky všude - třeba i na vodě.
Kromě pastí lze mnohé objekty v dobrodružství zapálit. Ať už si uvolňujete cestu skrze neprostupné křoví, nebo zapalujete spadlé větvě v lese, vždy se na políčku vytvoří nebezpečné plameny. Hrdinové pak musí nějakou dobu čekat, než oheň dohoří. Oheň lze snadno založit pomocí láhve oleje nebo kouzlem.
Ve vzácných případech se lze setkat s příšerami, které dokáží seslat ohnivá kouzla. Hrdinové pak například musí překonat ohnivou bariéru, aby se dostali ze smrtícího sevření plamenů.
Při vstupu na políčko s ohněm, je každá postava okamžitě zraněna za 10 - 60 životů.
Zranění se neaplikuje, pokud postava na poli s ohněm již stojí. Jakmile tedy na oheň vstoupíte, můžete na něm klidně stát, jak chcete dlouho. Nic se vám nestane. Podobně i příšery ovládané počítačem obdrží zranění jen jednou při vstupu na políčko.
Oheň ve většině případů nehoří věčně. Číslo na políčku představuje počet kol, jak dlouho bude hořet. Typicky je to v rozmezí od 11 do 20 kol.
Proti účinku ohně vás neochrání žádná zbroj ani vlastnost, jako je tomu u pastí nebo u obranného hodu při boji. Existuje jediný způsob, jak se před ohněm ochránit - IMUNITA PROTI OHNI.
Kouzelník nebo zaklínač disponuje kouzlem OHNIVÝ ŠTÍT, které je levné a lze jej seslat i na hrdiny ve skupince. Alternativou ke kouzlu je LEKTVAR CHLADNÝCH VOD, který je dostupný u alchymisty ve městě. Je poměrně levný, ale vyžaduje jeden gem jako všechny alchymistické výrobky. Každá skupinka by si měla obstarat buď lektvar, nebo kouzlo, aby se mohla vyhnout nebezpečí ohně. Stačí jediné plameny v cestě a tříčlenná skupinka může ztratit 30 - 180 životů!
Při troše štěstí lze v dobrodružství nalézt vzácné artefakty, které propůjčují svému nositeli úplnou imunitu proti ohni. Tyto předměty jsou nesmírně cenné.
Zranění ohněm se aplikují vždy bez ohledu na to, jaké jsou obranné schopnosti postavy. Toho lze úspěšně využít proti silným protivníkům. Příšery vstoupí na pole s ohněm bez rozmýšlení, na rozdíl od spojenců ve skupince, kteří na pole s ohněm nikdy nevkročí. Pokud donutíte příšery opakovaně vstupovat na pole s ohněm, získáte obrovskou výhodu. Řada smrtících střetnutí se dá vyhrát právě za použití ohně, ale taková taktika vyžaduje cvik a zkušenosti.
Hrdinové mohou založit oheň různými způsoby:
Využití ohně proti příšerám se skutečně vyplatí. Vytvořte na přístupových políčkách ohnivou bariéru a donuťte své protivníky přes tato políčka projít. Oheň na nich bude hořet 11 - 20 kol. Příšery tak zraníte mnohonásobně více než při použití jednorázových kouzel jako například Ohnivá koule. Zranění ohněm se automaticky připisuje hrdinovi, který jej založil.