Zabiják příšer, bojovník i kouzelník v jednom. Pomocí kouzel a spojením s příšerami dokáže dočasně získat obrovskou sílu.
Zaklínač směru SIDH-SEN se zaměřuje na vyzrálé bojové techniky. Vyniká v obraně, kterou dále maximalizuje pomocí jednoduchých kouzel.
Zaklínač směru MEN-SEN využívá účinky různých drog a soustředí se na duchovní přípravu. Prudkými útoky nabývá postupně sílu a získává převahu.
Zaklínač směru HIR-SEN se vyznačuje silnou kombinací bojových technik a útočné i obranné formy magie. Spoléhá především na svou magickou sílu.
Zaklínač má tedy na výběr ze tří specializací, které ho předurčují buď k roli ochránce skupinky, předního útočníka, nebo sesílatele. Více informací o jednotlivých druzích zaklínačů a jejich působení ve světě Mortalionu naleznete v článku.
Všechna kouzla zaklínače a kouzelníka vyžadují k seslání 3 pohyby. Jinými slovy v jednom tahu může zaklínač nebo kouzelník buď seslat kouzlo, nebo dělat něco jiného. Tím se liší například od paladina, který k modlitbě potřebuje jen 1 pohyb.
+10 útok zaklínače. Vyžaduje 1 pohyb a 16 magů a trvá 10 - 20 kol. Jde o základní útočné kouzlo zaklínače, které nelze seslat na jiné postavy. Lze jednou posílit.
+10 obrana zaklínače. Vyžaduje jen 1 pohyb a 20 magů a trvá 10 - 20 kol. Jde o základní ochranné kouzlo zaklínače, které nelze seslat na jiné postavy. Lze jednou posílit.
+10 zbroj zaklínače. Lze kombinovat s ochranným znamením, ale je náročnější na vykouzlení. Vyžaduje 3 pohyby a 16 magů a trvá 10 - 20 kol. Nelze seslat na jiné postavy. Lze jednou posílit.
+20, +40 zbroj podle stupně kouzla. Vyžaduje 3 pohyby a 50 nebo 100 magů a trvá 10 - 20 kol. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. I. stupeň lze 1x posílit, II. stupeň 2x.
Ubere podle stupně kouzla 10-60, 20-120 životů nepříteli v dohledu. Vyžaduje 3 pohyby a 40 nebo 80 magů. Dosah ohnivé koule je do dohledu sesílatele. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Každý ze stupňů kouzla lze 2x posílit.
Ubere podle stupně kouzla 20-70, 30-130 životů nepříteli v dohledu. Účinkuje pouze na bytosti zla - na nemrtvé, neviděné, démony a emanace Pána temnot. Vyžaduje 3 pohyby a 40 nebo 80 magů. Dosah bílé střely je do dohledu sesílatele. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Každý ze stupňů kouzla lze 2x posílit.
Sesílatel se přenese na jiné volné políčko do vzdálenosti 4. Lze se takto dostat i na místa, která nejsou vidět, například za magicky zamčené dveře. Vyžaduje 3 pohyby a 30 magů. Lze 2x posílit.
Postava získá načas sílu 50. Obří sílu je možné také využít k vyrážení dveří. Vyžaduje 3 pohyby a 100 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 2x posílit.
Postava získá načas dvojnásobný pohyb a dva útoky za kolo. Znásobení útoků lze kombinovat pouze s bojem se dvěma zbraněmi, a získat tak až 3 útoky za kolo. Dvojnásobný útok musí být veden na jeden cíl. Výjimkou je útok vrhem, při kterém hrdina vrhne původní zbraň a pak má možnost vyzbrojit se druhou a tou opět zaútočit. Při střelbě těžkou kuší proběhne jen jeden útok a kuše se automaticky nabije. Vyžaduje 3 pohyby a 70 magů a trvá jen 4 - 6 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Odhalí všechny tajné dveře a objekty v dohledu sesílatele. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů. Lze 2x posílit.
Postava září magickým světlem a v boji s příšerami zla má bonus +10 k útoku i k obraně. Příšery zla jsou nemrtví, nevidění, démoni a emanace Pána temnot. Navíc kouzlo účinkuje i na bytosti, které se bojí světla, např. na skřety. Vyžaduje 3 pohyby a 30 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti.
Postava může bez rizika procházet vodou, jako by ovládala schopnost Plavání. Vyžaduje 3 pohyby a 20 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Čepel zbraně kolem sebe šlehá plameny, které při zásahu zraňují navíc za 10-40 životů. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 2x posílit.
Postava získá imunitu proti ohni. Vyžaduje 3 pohyby a 20 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 1x posílit.
Slabé úrovně jsou: 2., 4., 5., 7., 8., 10., 11., 13. a 14.
Zaklínač se přiblíží duchu bahenního běsa a získá +5 zásah v kontaktním boji za každý stupeň schopnosti. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 iniciativu. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 60/120 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přiblíží duchu draka a získá +5 zbroj za každý stupeň schopnosti. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 pohyblivost při ústupu z boje. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 60/120 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přiblíží duchu hejkala a získá +10 obranu za každý stupeň schopnosti. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 zbroj. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 60/120 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přiblíží duchu lykantropa a získá +5 útok v kontaktním boji za každý stupeň schopnosti. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 iniciativu. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 120/240 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přiblíží duchu upíra a vyléčí si 1 život za každý stupeň schopnosti při kritickém zásahu. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 útok i obranu proti zlu. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 120/240 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přiblíží duchu medúzy a obnoví si 1 mag za každý stupeň schopnosti při kritickém zásahu. Zároveň však částečně ztrácí svou lidskost a za každý stupeň má -10 iniciativu. Aktivace vyžaduje 3 pohyby a 120/240 magů (podle stupně), které se po ukončení spojení obnoví. Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Zaklínač může mít libovolný počet spojení ve stejnou chvíli. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač se přichystá ke střetu. V prvním kolem se schopnost neprojeví, ale v následujícím kolem získá +5 útok a +10 iniciativu za každý stupeň schopnosti. Aktivace vyžaduje 3 pohyby. Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.
+5 iniciativa a +10 bonus k ústupu z boje, pokud hrdina drží kontaktní zbraň. Tím zvyšuje šanci a dřívější tah a útok a zároveň umožňuje prosmýknout se kolem nepřátel bez ztráty pohybu. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Přidává bonus k iniciativě (+10 za každý stupeň schopnosti). Tím zvyšuje šanci na dřívější tah a útok. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Vyléčí 15 životů zaklínačovi. Vyžaduje 3 pohyby. Lze použít tolikrát, kolik je stupeň schopnosti. Schopnost se dobije vždy na začátku nového dobrodružství. Lze posílit max. na stupeň 3.
Bonus k odolnosti při přemáhání jedu (+20 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.
Bonus na reakci při spuštění pasti (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.
Bonus na varování před skrytým nebezpečím pomocí umění magie (+20 za každý stupeň schopnosti). Skryté nebezpečí může být neodhalená past v dohledu nebo příšera až do 6 políček, která není vidět. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Silné úrovně jsou: 3., 6., 9., 12. a 15.
Po zabití příšery aktivuje zaklínač na 6 - 11 kol Bestiální obranu, která mu propůjčuje +10 obranu za každý stupeň schopnosti Sidh-sen. Účinek je automatický, ale efekt se nekumuluje zabitím další příšery. Lze posílit max. na stupeň 2.
Po zabití příšery aktivuje zaklínač na 6 - 11 kol Bestiální útok, který mu propůjčuje +10 útok za každý stupeň schopnosti Men-sen. Účinek je automatický, ale efekt se nekumuluje zabitím další příšery. Lze posílit max. na stupeň 2.
Po zabití příšery si zaklínač obnoví 5 magů za každý stupeň schopnosti. Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zaklínač získá vlčí amulet, který zvýší jeho magenergii o 60 za každý stupeň schopnosti (tedy až o 120). Účinek je automatický a projeví se na začátku dobrodružství. Lze vybrat dvakrát.
+10 zásah při boji s nemagickými tvory (zvířata, lidem podobní tvorové). Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.
+10 útok díky očarování čepele a aplikování stříbřenky. Účinek je automatický a funguje na všechny tvory. Nelze více posílit.
+10 útok v kontaktním boji, ale kolem zaklínače nesmí být žádné další postavy kromě cíle útoku. Provedení útoku s otočkou tedy vyžaduje prostor bez okolních postav - jen zaklínač a jeho cíl. Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.
Bonus +10 (za každý stupeň schopnosti) k obraně při užití lehké zbroje, tzn. maximálně kožené. Účinek je automatický. Lze posílit max. na +30.
Umožňuje vyzbrojit lehkou nebo střední zbraň do levé ruky. Sekundární zbraň v levé ruce přidává obranu podle své kategorie: +5 střední zbraň, +10 lehká zbraň (obojí se zvyšuje podle stupně schopnosti). Při vyhrané iniciativě získá hrdina útok navíc sekundární zbraní. Útok sekundární zbraní má postih -10 k zásahu a postih k útoku podle stupně schopnosti: na I. stupni -40 útok, na II. stupni -20 útok. Do levé ruky nelze vyzbrojit těžké zbraně a kopí. Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.