Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Voda

11.12., 2023

V mnoha dobrodružstvích mohou hrdinové narazit na vodní plochy rozličné velikosti. Co se stane, když hrdina vstoupí na políčko s vodou? Může se utopit? Vyplatí se schopnost Plavání?

Vodní plochy

S vodou se můžete setkat přibližně v polovině dobrodružství. Může jít o potoky široké jen jedno pole nebo malá jezírka 3 x 3. Obtížnější na překročení mohou být říčky široké až 3 pole nebo větší jezera, která nelze ani přehlédnout (4 pole a více). Některé příběhy jako například ty o podzemní řece Morygrail jsou s vodním elementem přímo spjaty.

Tonutí

Na pole vody lze normálně vstoupit, ale pokud hrdina neumí plavat, provede se při každém kroku hod na TONUTÍ. K hodu stostěnnou kostkou se přičítá odolnost (ODOL). Postava s odolností 0 má šanci 50% na úspěch.

  • ÚSPĚCH = 1k100 + ODOL > 50

Při NEÚSPĚCHU se hrdina topí a ztrácí 1 - 30 životů. Je třeba zdůraznit, že hod na tonutí proběhne pouze při každém dalším kroku na pole s vodou. Pokud hrdina stojí a nehýbe se, nic se mu nemůže stát.

  • NEÚSPĚCH = zranění 1 - 30 životů

Plavání

Chcete-li se vyhnout opakovaným hodům na tonutí, vyberte svému hrdinovi na přestupu schopnost PLAVÁNÍ. Hrdinové, kteří dokáží plavat, se mohou ve vodě pohybovat zcela volně. S touto schopností lze také prozkoumávat objekty pod vodou.

Alternativu ke schopnosti Plavání představuje lektvar VODOMĚRKY, který lze zakoupit poměrně levně u alchymisty ve městě. Jeho účinek však trvá pouze 11 - 20 kol po vypití. Stejnou dobu také trvá kouzlo VODNÍ DECH. Také některé vzácné artefakty, které lze najít v jeskyních, umožňují nositeli volný pohyb ve vodě.

Další efekty

PŘÍŠERY nebo SPOJENCI ovládaní počítačem nemusejí mít z vody žádné obavy. Pravidla tiše předpokládají, že všechny ostatní postavy plavat umějí. Proto voda představuje problém pouze pro hrdiny. Na přestupu tak musí zvažovat, zda se naučí plavat, nebo si zvolí nějakou jinou schopnost, která je posílí například v boji. Pro průzkumníky by však Plavání mělo být klíčovou schopností. V okolí vody mohou být často nějaké poklady.

Z hlediska boje políčko vody nepředstavuje žádnou výhodu ani nevýhodu. Stejně tak pohyb po vodě nevyžaduje více bodů pohybu, než je obvyklé. Některá políčka vody však mohou mít dodatečné efekty. Příkladem může být rozbouřená voda, která zraňuje i hrdiny se schopností plavat. Jindy pohyb ve vodě připoutává pozornost tvorů v hlubinách. Proto se vyplácí vodu nepodceňovat a nevstupovat do ní, pokud to není zrovna nutné.

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).