Od této verze přechází Mortalion na originální systém pravidel založený na stostěnné kostce.
Stostěnný systém (k100) přepsal většinu dat ve hře. Výsledky jsou zatím vynikající, ale bude třeba ho dále testovat. O konkrétních mechanikách budeme informovat v sérii nových článků. Sjednocujícím aspektem nového systému je jeho transparentnost a fakt, že každý bod se počítá. Například každý bod v odolnosti zvýší také maximum životů, bod v síle zvýší útok kontaktní zbraní, bod v obratnosti zvýší obranu. Kolik má hrdina hodnotu charismy, tolik obdrží do začátku zlatých. Stejně to platí i pro ostatní vlastnosti.
Velkým přepracováním prošel bojový systém. Zbroje mají nyní novou hodnotu - zbroj - a ta redukuje výsledné zranění. Může tak dojít k zásahu, který však nezpůsobí žádné zranění. Obecně v novém bojovém systému dochází k častějším zásahům, ale celkový objem zranění se snížil o 25% a kriticky velká zranění hrdinů vymizela zcela. Výsledky boje jsou tedy předvídatelnější.
Kromě těchto změn došlo i k mírnému zrychlení hry o 0.1 sekundy. Na dalším zrychlování odezvy budeme pracovat.
Grafika také doznala řadu změn. Zcela nové obrázky má nyní měsíční a očarovaná výzbroj. V dalších aktualizacích plánujeme postupně přepracovat i další skupiny výzbroje a dodat jim originální vzhled. Všechny artefakty mají od této verze svůj obrázek a také přibyla grafika andělů a démonů, které může hrdina získat pouze za určitých okolností v dobrodružství.
V sekci ocenění se objevila možnost filtrování. Další filtry plánujeme brzy v předmětech, schopnostech a efektech.
Nově vytvořený systém by měl být transparentnější, předvídatelnější a více reagovat na činnost hráče/hrdiny ve hře. Nyní ho bude třeba řádně otestovat. Případné komentáře nám neváhejte zaslat co nejdříve! Vzhůru do testování!