Reprezentuje živel zla neboli Temnoty. Pomocí prokletí a krvavých rituálů nabízí značnou sílu svým adeptům. Ve svých vyšších formách se zabývá nekromancií, démonologií a magií čiré hrůzy. Protikladem je bílá magie.
Kouzelník získá +20 k útoku a při každém kritickém zásahu si obnoví 3 životy. Zvýšený útok účinkuje pouze proti nemagickým tvorům. Vyžaduje 10 životů, 3 pohyby a 50 magů a trvá 10 - 20 kol. Lze 2x posílit.
Cíl kouzla je zahalen do magické tmy a získá bonusy k útoku a obraně podle stupně kouzla: +10/+20. Efekt účinkuje jen proti tvorům, kteří nepatří mezi ZLO (ZLO představují nemrtví, nevidění, démoni). Vyžaduje 3 pohyby a 50 nebo 110 magů a trvá 10 - 20 kol. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. I. stupeň lze 1x posílit, II. stupeň 2x.
Na ploše 5x5 polí se vytvoří smrtelný oblak, který zraní všechny bytosti za 10 - 40 životů. Neúčinkuje proti zlým tvorům (ZLO představují nemrtví, nevidění, démoni)! Efekt zraní jen nepřátelské postavy (hrdinové a spojenci v oblasti zůstanou nezraněni). Vyžaduje 3 pohyby a 90 magů. Dosah kouzla je v dohledu sesílatele, účinek je do 2 polí okolo vybraného pole. Lze 2x posílit.
Kouzelník vyřkne smrtící kletbu, která má šanci cíl okamžitě usmrtit. Účinkuje jen na nemagické tvory. Šance je závislá na síle příšery a úrovni kouzelníka a zobrazuje se při výběru cíle v momentě, kdy se hráč ještě může rozhodnout, zda kouzlo sešle, nebo ne. Například kouzelník na 1. úrovni má šanci 56% na zabití vlka, kouzelník na 15. úrovni má 60% na zabití vojáka. Vyžaduje 3 pohyby a 60 magů. Dosah je příšera v dohledu sesílatele. Lze 1x posílit.
Ubere 10-40 životů nepříteli v dohledu. Účinkuje jen proti stvořením, která nejsou ZLO (tedy např. lidé, zvířata, obří hmyz, skřeti, obři atd.). Pokud nepřítel zemře zásahem zhoubné střely, získá kouzelník zpět 20 magů. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů. Lze 2x posílit.