Reprezentuje sílu psychiky. Specializuje se na různé druhy mentální manipulace a tvorbu přeludů. Ve svých vyšších formách se věnuje transformaci duše a snové skutečnosti. Protikladem je fialová magie.
Odhalí všechny tajné dveře a objekty v dohledu sesílatele. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů. Lze 2x posílit.
Postava se stane pro příšery neviditelná na dobu 10 - 20 kol. Pozor, některé příšery mohou postavy vycítit a jejich speciální schopnosti mohou dále fungovat! Jako neviditelná se postava může normálně pohybovat, ale efekt neviditelnosti se zruší, jakmile zaútočí nebo použije útočné kouzlo proti nepříteli. Při útoku z neviditelnosti má bonus +30 k iniciativě a +30 k útoku. Vyžaduje 3 pohyby a 70 magů. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. Lze 2x posílit.
Dočasně zažene nemagickou příšeru na útěk. Šance je závislá na síle příšery a úrovni kouzelníka a zobrazuje se při výběru cíle v momentě, kdy se hráč ještě může rozhodnout, zda kouzlo sešle, nebo ne. Například kouzelník na 1. úrovni má šanci 80% na zahnání vlka, kouzelník na 6. úrovni má 42% na zahnání trolla, kouzelník na 15. úrovni má 100% na zahnání vojáka. Útěk trvá 4 - 6 kol, během nichž bude příšera ustupovat od nepřátel. Po uplynutí doby kouzla se opět vrátí do původního módu. Vyžaduje 3 pohyby a 40 magů a trvá 4 - 6 kol. Dosah je příšera v dohledu sesílatele. Lze 1x posílit.
Dočasně ovládne nemagickou příšeru. Šance je závislá na síle příšery a úrovni kouzelníka a zobrazuje se při výběru cíle v momentě, kdy se hráč ještě může rozhodnout, zda kouzlo sešle, nebo ne. Například kouzelník na 1. úrovni má šanci 74% na ovládnutí vlka, kouzelník na 6. úrovni má 12% na ovládnutí trolla, kouzelník na 15. úrovni má 90% na ovládnutí vojáka. Ovládnutí trvá 4 - 6 kol, během nichž se bude příšera chovat jako spojenec hrdinů. Po uplynutí doby kouzla se opět vrátí do původního módu. Vyžaduje 3 pohyby a 100 magů a trvá 4 - 6 kol. Dosah je příšera v dohledu sesílatele. Lze 1x posílit.
Kouzelník dočasně vyvolá přelud hrůzy, který ho může okamžitě zaštítit. Přelud zraňuje slabým stínovým útokem (magické bytosti však nedokáže zranit) a lze ho přímo ovládat (v menu družinky). Po uplynutí 10 - 20 kol zanikne. Kouzelník získá zkušenost za jeho zásahy. Vyžaduje 3 pohyby a 70 magů. Dosah kouzla je volné pole v dohledu sesílatele. Lze 2x posílit.
Ubere 10 - 60 životů nepříteli v dohledu. Zranění se snižuje o inteligenci oběti. Neúčinkuje na magické bytosti! Vyžaduje 3 pohyby a 35 magů. Dosah je v dohledu sesílatele. Lze 2x posílit.