Reprezentuje tzv. opravdovou magii. Zabývá se magickou strukturou a transformací prostoru a času. Tento druh magie stojí za výrobou kouzelných předmětů. Protikladem je šedá magie.
Kouzelník dočasně vyvolá svého astrálního dvojníka, který okamžitě zaútočí na nepřátele v dohledu (i na dálku). Astrála nelze přímo ovládat a po uplynutí 10 - 20 kol zanikne. Astrál zraní i magické příšery a kouzelník získá zkušenost za jeho zásahy. Vyžaduje 3 pohyby a 100 magů. Dosah kouzla je volné pole v dohledu sesílatele. Lze 2x posílit.
Uberou 10 - 40 životů nepříteli v dohledu. Navíc uberou 10 životů všem nepřátelům v přímém sousedství s cílem útoku. Vyžadují 3 pohyby a 4 magů. Dosah je v dohledu sesílatele. Lze 2x posílit.
+20 / +40 zbroj podle stupně kouzla. Vyžaduje 3 pohyby a 50 nebo 110 magů a trvá 10 - 20 kol. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla. Lze seslat i na jiné postavy v dotekové vzdálenosti. I. stupeň lze 1x posílit, II. stupeň 2x.
Okovaná hůl kouzelníka, kterou je právě vyzbrojen, se promění v očarovanou hůl podle stupně kouzla. Takovou zbraní pak lze zasáhnout i tvory zranitelné pouze kouzelnými zbraněmi. Na I. stupni se hůl promění v Očarovanou hůl (útok 50(-10)), na II. stupni v Ohnivou hůl (útok 50), na III. stupni v Dračí hůl (útok 50(+10)). Na konci dobrodružství se hůl vrátí do své původní podoby. Vyžaduje 3 pohyby a 50 magů a obyčejnou okovanou hůl, kterou se kouzelník vyzbrojí. Nejdříve je nutné naučit se nižší stupeň kouzla.
Odemkne jakýkoli zámek (dveře, truhla), a to i očarovaný zamykacím kouzlem. Vyžaduje 3 pohyby a 60 magů. Lze 2x posílit.