Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Jak vyhrát střetnutí

09.10., 2022

Boje s příšerami jsou denním chlebem všech hrdinů v Mortalionu. V následujícím článku ukážeme, jak lze využít poziční skupinovou strategii k vítězství.

Taktika příšer

Příšery v Mortalionu jsou řízeny počítačem (jednoduchou umělou inteligencí). Jednají přímočaře, ale někdy dokážou nepříjemně překvapit. Můžeme si je rozdělit na 2 druhy:

  • Střelecké
  • Kontaktní

STŘELECKÉ příšery zastaví svůj pohyb, jakmile spatří nepřítele. Vzápětí zahájí palbu na nejbližší cíl. Oproti hrdinům mají výhodu, že mohou střílet i přes jiné postavy. Dokáží tedy ohrozit všechna políčka, na která vidí. Nepřátelští střelci budou stát na místě a střílet, dokud vás nezničí! Mohou být velmi nepříjemní, a proto je dobré se k nim co nejrychleji dostat. Obvykle jsou totiž hůře vybaveni pro boj nablízko.

KONTAKTNÍ příšery zamíří k nejbližšímu nepříteli a zaútočí na něj. Volí vždy nejkratší možnou cestu, takže jejich pohyb lze do jisté míry předvídat. V případě, že se nemohou ke svému cíli dostat, dokáží si zvolit alternativní cíl nebo provedou obchvatný manévr.

Obránce skupinky

Oba výše uvedené druhy příšer si volí své cíle podle určitého algoritmu. Hráči by se s ním měli dobře seznámit, aby dopředu věděli, na jakého hrdinu příšery zaútočí. Takového hrdinu je pak třeba připravit na obranu a postavit ho do role obránce skupinky. Příšery volí svůj cíl podle následujícího postupu:

  • Vzdálenost - nejbližší nepřítel je cíl.
  • Horní pozice - v případě více postav ve stejné vzdálenosti má přednost ta nahoře.
  • Levá pozice - v případě více postav na horní pozici má přednost ta vlevo.

Obránce skupiny je předem určený hrdina. Jeho úkolem je postavit se vždy na takové pozice (nahoře a vlevo), aby příšery útočily na něj. Obránce by měl vždy používat štít a kvalitní zbroj. Při přestupu si vybírá obranné schopnosti, které mu umožňují lépe odolávat útokům příšer. Zbylí členové skupinky se pak mohou soustředit na útok a také na podporu obránce (léčení, magické štíty apod.). Skupinky se schopným obráncem bojují mnohem efektivněji než skupinky, které k obraně používají všechny hrdiny.

Redukce útoků a ústup

Kromě výše uvedené poziční strategie je třeba neustále analyzovat průběh boje. Hráči by se měli snažit zredukovat počet útoků vedených na hrdiny, protože šance na kritický hod je veliká. Jak toho docílit?

Při střetnutí využívejte možnosti vašich hrdinů k tomu, abyste získali bonusy k útoku. Zaměřte se na jednoho nepřítele a zničte ho co nejdříve. Nepodceňujte iniciativu - je to nenápadná vlastnost, která ovlivňuje, zda postava zaútočí v kole dříve než ostatní. Pokud zvítězíte v hodu na iniciativu a porazíte příšeru, která ještě nezaútočila, oberete nepřátelskou stranu o jeden útok.

Pokud se dostanete do situace, že na vašeho obránce útočí příliš mnoho nepřátel, měli byste zvážit, zda nebude lepší ustoupit na pozici, která půjde lépe bránit. Ideálně na místo u křižovatky nebo ústí do místnosti, kde může celá skupinka útočit na jednu příšeru, ale ne naopak. Při ústupu se uplatní pohyblivost hrdiny, opomíjená vlastnost, která ve výsledku rozhodne, jestli se dokážete rychle odpoutat z probíhajícího boje. Pokud má váš obránce pod 50 životů, měli byste rozhodně něco provést, protože jakýkoli kritický útok ho může zničit jedinou ranou.

Vítězství v dobrodružství nezávisí jen na poziční taktice v boji nebo na štěstí. O výsledku se často rozhoduje mnohem dříve - dobrou přípravou před dobrodružstvím, opatrným pohybem po jeskyni nebo dovedností se ohrožení vyhnout. Chcete vědět více?

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).