Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Redukce kritického útoku příšer

04.02., 2022

Dnes se podíváme pod pokličku kritických hodů a vysvětlíme, proč se někdy útok příšer redukuje a jak to později ovlivňuje jejich obranné schopnosti.

Statisticky každý pátý útok může být kritický. V ojedinělých případech by mohlo dojít k okamžité smrti hrdiny během jediného fatálního úderu. Proto ve hře existuje mechanika, která hrdiny chrání před extrémním zraněním způsobeným kritickým hodem. Pokud vám není jasné, co přesně kritický hod znamená, přečtěte si nejdříve následující článek:

Mechanika redukce útoku

Útok příšery se zredukuje, pokud jsou splněny všechny následující podmínky:

  • Obránce je hrdinská postava.
  • Útok je kritický (použilo se několik stostěnných kostek).
  • Hrdina by byl zasažen za více než 50 životů.

Příklad: Hrdina s obranou 100 se brání proti útoku příšery, jejíž výsledný útok po sečtení všech hodů je 300. Pokud by si hrdina hodil na obranu 1, rozdíl útoku a obrany by byl 199, což by znamenalo zranění za 100 životů. Proto se útok příšery sníží o 100, aby potenciální zranění bylo maximálně 50. Pak ještě proběhne hod na obranu, který výsledné zranění ještě sníží. Pokud nerozumíte uvedeným výpočtům, přečtěte si následující článek:

Kritický útok příšery tedy může být někdy snížen o značné množství bodů. Přesný počet se ukáže v červeném poli s drakem. Hrdinovi tato mechanika může zachránit život, ale také za ni později zaplatí. Všechny body redukce se totiž uchovávají přímo na postavě hrdiny. Pokud dotčený hrdina zaútočí, příšery mohou využít tyto body ke své obraně, dokud je postupně nevyčerpají. Při každém útoku hrdiny může příšera získat až 30 bodů dodatečného bloku. Obranný bonus příšery se zobrazuje v zeleném kruhu s drakem. Jinými slovy kritický útok příšer je omezen, ale na oplátku jsou útoky hrdiny po nějaký čas slabší.

Mechaniku redukce kritického útoku příšer je důležité znát zejména z toho důvodu, že umožňuje do jisté míry předvídat zranění, které může hrdina utržit. Pokud je útok příšery víceméně vyrovnaný s obranou hrdiny, lze předpokládat, že příšera může hrdinu zranit za maximálně 50 životů. Pokud životy hrdiny klesnou v boji pod 50 životů, následné útoky mohou být potenciálně smrtící.

Kritický útok může být zredukován pouze u nepřátelských příšer útočících na hrdinské postavy. To znamená, že počítačem řízené postavy nejsou nijak chráněny před kritickým útokem. Občas se stává, že jsou zabity jediným fatálním úderem. Z tohoto důvodu žoldnéřští obránci skupinky nikdy nedosahují takových výkonů jako hrdinové, i když mají tabulkově vyšší hodnoty obrany. Kritické útoky se prostě dějí a životy obránců kvůli nim prudce klesají.

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).