Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Kritický útok a obrana

28.01., 2022

Mechanika kritického hodu je součástí bojového výpočtu, se kterou je třeba počítat. Díky ní lze prolomit i velmi dobrou obranu nebo se ubránit strašlivému útoku. V následujícím článku se podíváme pod pokličku bojových hodů.

Výpočet boje (tzn. jednoho útoku na obránce) probíhá v několika krocích. Nejdříve se připraví hodnoty základního útoku i obrany. Pak se k nim přičte hod stostěnnou kostkou (k100). Celkový útok a obrana se porovnají. Pokud je celkový útok vyšší, obránce byl zasažen. Nakonec proběhne výpočet zranění, během něhož se přičítá zásah zbraně a odečítá hodnota zbroje. Více informací lze nalézt v následujících článcích:

Kritický hod

Pokaždé, když se hází stostěnnou kostkou (k100), je zde šance 20% na další hod. Ten se přičítá k prvnímu a opět má 20% šanci na přidání dalšího. Místo jednou kostkou se tedy někdy může házet více kostkami. Všechny hody se sčítají.

  • 20% šance na přidání kostky

Protože každý nový hod může přidat další (šance 20%), kostky se teoreticky mohou hromadit donekonečna. Nicméně v praxi hráči i po roce intenzivního hraní málokdy dosáhnou více než 5 kritických hodů za sebou. Za zvýšený počet kostek v jednom útoku nebo v jedné obraně získávají hráči ocenění.

  • 1 kritický hod (Silný útok / obrana)
  • 2 kritické hody (Skvělý útok / obrana)
  • 3 kritické hody (Vynikající útok / obrana)
  • 4 kritické hody (Neuvěřitelný útok / obrana)
  • 5 kritických hodů (Mýtický útok / obrana)
  • 6 kritických hodů (Legendární útok / obrana)

Některé kritické hody nejsou ve skutečnosti příliš velké. Teoreticky je možné hodit první kostkou 1 (nejnižší číslo na stostěnné kostce), přidat další kostku a na ní hodit opět 1. V tomto případě by tedy výsledný hod byl pouze 2, což opravdu není moc, uvědomíme-li si, že jednou kostkou můžeme hodit až 100.

Kritický útok a obrana je mechanika běžná jak pro hrdiny, tak pro příšery. Uskuteční se v průměru při každém pátém hodu. Je třeba si uvědomit, že kritický útok umožňuje překonat příšerám téměř jakoukoli obranu hrdiny. S tím je třeba počítat zejména, když hrdinové bojují s přesilou nepřátel. Při 5 příšerách útočících na hrdiny je zřejmé, že v každém kole boje bude v průměru jeden útok kritický. Stejně tak dlouhý boj s jednou příšerou může přinést nemilé překvapení v podobě kritického útoku. Hráči by se obecně měli snažit omezit počet útoků na své hrdiny na minimum.

Chcete vědět více?

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).