V nové verzi došlo k revizi pravidel týkajících se málo používaných schopností a také psychických vlastností hrdinů. Velkou přeměnu prodělala mimo jiné nabídka žoldnéřů a předměty s kouzelným nábojem.
Cílem uvedených změn je zpestřit hru a také vyvážit vlastnosti a povolání mezi sebou. Hra na nízkých úrovních bude o trochu snazší. Změny se dají rozdělit do 5 hlavních kategorií:
Psychické vlastnosti žily ve stínu vlastností fyzických a na přestupech byly opomíjeny. Hrdinové se zvýšenými psychickými vlastnostmi (na úkor fyzických) mnoho nezískali. Podle nových pravidel dojde k posílení rozdílů mezi psychickými vlastnostmi a ke zvýšení jejich vlivu.
CHARISMA nyní přidává 2 zlaté (zl) za každý bod nad 50. Hrdinové obdrží po skončení dobrodružství více peněz. Základ tvoří 30zl a ten se dále zvyšuje nebo snižuje podle toho, zda má hrdina charismu nad nebo pod 50. Například hrdina s charismou 54 obdrží po každém dobrodružství 38zl. Porovnejte rozdíly v obdržených zlatých:
UMĚNÍ MAGIE a INTELIGENCE se využívají k výpočtu MAGENERGIE u kouzelníka, paladina, zaklínače a hraničáře. Rozdíly na základě hodnoty UM nebo INT jsou nyní výrazně větší. Hra s těmito povoláními se tedy bude lišit podle toho, jak dobří jsou v kouzlení. Zaklínači a kouzelníci získali značné posílení celkové magenergie a to zejména na nízkých úrovních. Zaklínač s podprůměrným UM se bude muset zaměřit na bojové schopnosti (které byly posíleny), zatímco zaklínač s vysokým UM obdržel téměř 2x více magenergie než dříve, aby mohl rozvíjet své kouzelné schopnosti.
Změny v magenergii ZAKLÍNAČE:
Změny v magenergii KOUZELNÍKA:
Změny v magenergii HRANIČÁŘE:
Změny v magenergii PALADINA:
OBVAZY již nejsou přístupné pouze válečníkům, ale na slabých úrovních si je mohou vybrat i paladinové, zaklínači a zvědové.
VÍŘIVÝ ÚTOK (válečník) zesiluje útok +20, ale zároveň snižuje velké zásahy. Jako bojový postoj se vyplatí proti nepřátelům s velkou obranou. Podle simulací přináší proti cílům s velkou obranou lepší výsledky.
BERSEKR (válečník) již není veden jako bojový postoj, ale jedná se o dočasné posílení, které může válečník použít v kritické chvíli. Získá tak bonus +20 k útoku na 5-10 kol. Po uplynutí této doby však ztratí jednorázově 10 životů a obdrží negativní ovlivnění Slabost na dobu 10-20 kol. Válečník by měl Bersekra používat s rozmyslem, ale v klíčových střetnutích mu dává možnost ukončit boj dříve.
ÚTOK S OTOČKOU (zaklínač) funguje nyní jako protipól hraničářova Spolubojovníka. Jako silná schopnost přidává +10 k zaklínačovu kontaktnímu útoku, pokud se v okolí nenachází žádná jiná postava kromě jeho cíle. Na tento manévr tedy zaklínač potřebuje prostor, ale účinek je automatický a projevuje se v každém kole.
ZJEVENÍ ANDĚLA (paladin) bylo lehce prodlouženo. Léčivý účinek a odstranění negativního ovlivnění proběhnou na začátku a bojový účinek trvá 2 kola.
PES (hraničář) byl posílen. Zvýšil se útok psů na vyšším stupni schopnosti. Navíc bojový i lovecký pes mají očarovaný obojek, jenž jim umožňuje zasahovat magické příšery.
Slabí žoldnéři byli odstraněni, cena se snížila a do výběru přibyly další postavy, které se více hodí do nebezpečných dobrodružství. Celkový počet žoldnéřů, které lze získat, se rozrostl na 13. Žoldnéři jsou nyní vice variabilní, obdrželi více životů a mohou zastávat celkem 3 role:
Do úvodních a lehkých dobrodružství se hodí Vesnická domobrana, Lovec a Městská domobrana. Do standardních dobrodružství jsou určeni Hradní stráž, Elitní střelec a Těžký sekyrník. Do nebezpečných dobrodružství je možné vybrat Rytíře jako obránce skupinky nebo Tajemného hrdinu. Tato skrytá postava se po vstupu do jeskyně náhodně promění do jednoho hrdinského povolání na 9. úrovni. Všichni žoldnéřští hrdinové mají zcela vynikající vlastnosti, ale hráč si nemůže být nikdy jist, koho z nich získá. Rytíř i Tajemný hrdina mají očarované zbraně, takže mohou zasahovat i magické příšery.
Ve hře existuje mnoho předmětů s kouzelným nábojem. Například ochranný amulet umožňuje jednou za dobrodružství vyvolat ochranný štít. Tyto předměty se dobijí vždy na začátku dobrodružství, pokud je má hrdina vybaveny (vyzbrojeny) na sobě. Dříve však došlo ke ztrátě náboje, pokud hráč předmět odzbrojil v průběhu dobrodružství. Nyní je magický náboj uložen přímo v předmětu samotném, takže se při přezbrojení neztratí. Pokud však bude předmět položen na zem, náboj zmizí.
V rámci vyvážení došlo k posílení Siedgerova válečného kopí Aesol. Toto kopí má nyní vyšší útok a bonus k zásahu proti všemu zlu. Navíc ochranný náboj se výrazně zvýšil.
Kromě hlavních změn došlo k drobným opravám.
NOVÁ PRAVIDLA budou potřebovat řádně otestovat. Počítejte prosím s tím, že se mohou změnit. Vzhledem k zesílení vlivu charismy, inteligence a umění magie dojde pravděpodobně k vyvážení předmětů, které zvyšují uvedené vlastnosti! Vyzkoušejte nové kombinace a zpestřete svou hru novými schopnostmi!