Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Verze 0.4.7

05.04., 2020

V nové verzi došlo k revizi pravidel týkajících se málo používaných schopností a také psychických vlastností hrdinů. Velkou přeměnu prodělala mimo jiné nabídka žoldnéřů a předměty s kouzelným nábojem.

Cílem uvedených změn je zpestřit hru a také vyvážit vlastnosti a povolání mezi sebou. Hra na nízkých úrovních bude o trochu snazší. Změny se dají rozdělit do 5 hlavních kategorií:

  • Charisma a peníze za dobrodružství
  • Revize magenegie
  • Úpravy méně používaných schopností
  • Upgrade žoldnéřů
  • Předměty s kouzelným nábojem

Charisma a peníze za dobrodružství

Psychické vlastnosti žily ve stínu vlastností fyzických a na přestupech byly opomíjeny. Hrdinové se zvýšenými psychickými vlastnostmi (na úkor fyzických) mnoho nezískali. Podle nových pravidel dojde k posílení rozdílů mezi psychickými vlastnostmi a ke zvýšení jejich vlivu.

CHARISMA nyní přidává 2 zlaté (zl) za každý bod nad 50. Hrdinové obdrží po skončení dobrodružství více peněz. Základ tvoří 30zl a ten se dále zvyšuje nebo snižuje podle toho, zda má hrdina charismu nad nebo pod 50. Například hrdina s charismou 54 obdrží po každém dobrodružství 38zl. Porovnejte rozdíly v obdržených zlatých:

  • CHAR 40: dříve +10zl, nyní +10zl
  • CHAR 50: dříve +20zl, nyní +30zl
  • CHAR 60: dříve +30zl, nyní +50zl
  • Článek Vlastnosti

Revize magenergie

UMĚNÍ MAGIE a INTELIGENCE se využívají k výpočtu MAGENERGIE u kouzelníka, paladina, zaklínače a hraničáře. Rozdíly na základě hodnoty UM nebo INT jsou nyní výrazně větší. Hra s těmito povoláními se tedy bude lišit podle toho, jak dobří jsou v kouzlení. Zaklínači a kouzelníci získali značné posílení celkové magenergie a to zejména na nízkých úrovních. Zaklínač s podprůměrným UM se bude muset zaměřit na bojové schopnosti (které byly posíleny), zatímco zaklínač s vysokým UM obdržel téměř 2x více magenergie než dříve, aby mohl rozvíjet své kouzelné schopnosti.

Změny v magenergii ZAKLÍNAČE:

  • 1. úroveň UM 55: dříve 40M, nyní 22M
  • 1. úroveň UM 65: dříve 43M, nyní 104M
  • 1. úroveň UM 75: dříve 45M, nyní 187M
  • 15. úroveň UM 55: dříve 195M, nyní 180M
  • 15. úroveň UM 65: dříve 225M, nyní 300M
  • 15. úroveň UM 75: dříve 255M, nyní 420M

Změny v magenergii KOUZELNÍKA:

  • 1. úroveň UM 65: dříve 145M, nyní 154M
  • 1. úroveň UM 75: dříve 148M, nyní 217M
  • 1. úroveň UM 85: dříve 151M, nyní 279M
  • 15. úroveň UM 65: dříve 628M, nyní 560M
  • 15. úroveň UM 75: dříve 673M, nyní 660M
  • 15. úroveň UM 85: dříve 718M, nyní 760M

Změny v magenergii HRANIČÁŘE:

  • 2. úroveň INT 50: dříve 10M, nyní 5M
  • 2. úroveň INT 60: dříve 14M, nyní 16M
  • 2. úroveň INT 70: dříve 18M, nyní 26M
  • 15. úroveň INT 50: dříve 140M, nyní 70M
  • 15. úroveň INT 60: dříve 170M, nyní 150M
  • 15. úroveň INT 70: dříve 200M, nyní 230M

Změny v magenergii PALADINA:

  • 2. úroveň UM+INT 50: dříve 20M, nyní 28M
  • 2. úroveň UM+INT 60: dříve 35M, nyní 40M
  • 2. úroveň UM+INT 70: dříve 50M, nyní 52M
  • 15. úroveň UM+INT 50: dříve 150M, nyní 80M
  • 15. úroveň UM+INT 60: dříve 165M, nyní 170M
  • 15. úroveň UM+INT 70: dříve 180M, nyní 260M

Úpravy méně používaných schopností

OBVAZY již nejsou přístupné pouze válečníkům, ale na slabých úrovních si je mohou vybrat i paladinové, zaklínači a zvědové.

VÍŘIVÝ ÚTOK (válečník) zesiluje útok +20, ale zároveň snižuje velké zásahy. Jako bojový postoj se vyplatí proti nepřátelům s velkou obranou. Podle simulací přináší proti cílům s velkou obranou lepší výsledky.

BERSEKR (válečník) již není veden jako bojový postoj, ale jedná se o dočasné posílení, které může válečník použít v kritické chvíli. Získá tak bonus +20 k útoku na 5-10 kol. Po uplynutí této doby však ztratí jednorázově 10 životů a obdrží negativní ovlivnění Slabost na dobu 10-20 kol. Válečník by měl Bersekra používat s rozmyslem, ale v klíčových střetnutích mu dává možnost ukončit boj dříve.

ÚTOK S OTOČKOU (zaklínač) funguje nyní jako protipól hraničářova Spolubojovníka. Jako silná schopnost přidává +10 k zaklínačovu kontaktnímu útoku, pokud se v okolí nenachází žádná jiná postava kromě jeho cíle. Na tento manévr tedy zaklínač potřebuje prostor, ale účinek je automatický a projevuje se v každém kole.

ZJEVENÍ ANDĚLA (paladin) bylo lehce prodlouženo. Léčivý účinek a odstranění negativního ovlivnění proběhnou na začátku a bojový účinek trvá 2 kola.

PES (hraničář) byl posílen. Zvýšil se útok psů na vyšším stupni schopnosti. Navíc bojový i lovecký pes mají očarovaný obojek, jenž jim umožňuje zasahovat magické příšery.

Upgrade žoldnéřů

Slabí žoldnéři byli odstraněni, cena se snížila a do výběru přibyly další postavy, které se více hodí do nebezpečných dobrodružství. Celkový počet žoldnéřů, které lze získat, se rozrostl na 13. Žoldnéři jsou nyní vice variabilní, obdrželi více životů a mohou zastávat celkem 3 role:

  • Obránce skupinky
  • Střelecký útočník
  • Útočník na blízkou vzdálenost

Do úvodních a lehkých dobrodružství se hodí Vesnická domobrana, Lovec a Městská domobrana. Do standardních dobrodružství jsou určeni Hradní stráž, Elitní střelec a Těžký sekyrník. Do nebezpečných dobrodružství je možné vybrat Rytíře jako obránce skupinky nebo Tajemného hrdinu. Tato skrytá postava se po vstupu do jeskyně náhodně promění do jednoho hrdinského povolání na 9. úrovni. Všichni žoldnéřští hrdinové mají zcela vynikající vlastnosti, ale hráč si nemůže být nikdy jist, koho z nich získá. Rytíř i Tajemný hrdina mají očarované zbraně, takže mohou zasahovat i magické příšery.

Předměty s kouzelným nábojem

Ve hře existuje mnoho předmětů s kouzelným nábojem. Například ochranný amulet umožňuje jednou za dobrodružství vyvolat ochranný štít. Tyto předměty se dobijí vždy na začátku dobrodružství, pokud je má hrdina vybaveny (vyzbrojeny) na sobě. Dříve však došlo ke ztrátě náboje, pokud hráč předmět odzbrojil v průběhu dobrodružství. Nyní je magický náboj uložen přímo v předmětu samotném, takže se při přezbrojení neztratí. Pokud však bude předmět položen na zem, náboj zmizí.

V rámci vyvážení došlo k posílení Siedgerova válečného kopí Aesol. Toto kopí má nyní vyšší útok a bonus k zásahu proti všemu zlu. Navíc ochranný náboj se výrazně zvýšil.

Další opravy

Kromě hlavních změn došlo k drobným opravám.

  • Opraveno získání peněz za ocenění na konci dobrodružství.
  • Limit množství peněz u hrdinů je nastaven na 9 999 zlatých.
  • Dotek posvátna nelze opakovaně kouzlit na postavu s Posvěcením.
  • Cesta ke Druhému chrámu Horutha již nemůže být zarostlá křovinami, a tudíž neprostupná.
  • Skryté tlačítko v Krvavé dámě je vždy dostupné.
  • Opraveno nastavení chybného formátu data v kalendáři.
  • Opraven překryv modrého tlačítka průzkumu.
  • Drobné opravy překlepů.

NOVÁ PRAVIDLA budou potřebovat řádně otestovat. Počítejte prosím s tím, že se mohou změnit. Vzhledem k zesílení vlivu charismy, inteligence a umění magie dojde pravděpodobně k vyvážení předmětů, které zvyšují uvedené vlastnosti! Vyzkoušejte nové kombinace a zpestřete svou hru novými schopnostmi!

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).