V tomto článku se dozvíte o základních procesech, které se uplatňují při vyhodnocování boje.
V boji, stejně jako všude jinde ve hře, se používá stostěnná kostka (dále k100). Boj se skládá z útoku a obrany.
Zranění je přímo závislé na výsledném útoku a obraně a jeho výpočet se provádí v několika krocích.
V prvním příkladu útočí troll těžkým kyjem na obratného hrdinu v kožené zbroji se štítem. Troll má základní útok 90(+40), tzn. 90 útok a zvýšený zásah zbraně +40. Hrdinova základní obrana je 60(+10), tzn. 60 obrana a zvýšená zbroj +10. Již z prostého porovnání obou čísel vidíme, že i když je hrdina zdatný obránce, nemá proti trollovu útoku příliš šancí.
Ve druhém příkladu necháme zaútočit loupežníka s prakem na našeho hrdinu v kožené zbroji se štítem. Loupežník střílí zblízka a má základní útok 60(-20). Hrdina je obratný a jeho základní obrana je 60(+10). Vidíme, že útok i obrana jsou v tomto případě vyrovnané, ale nízká hodnota zásahu a pozitivní hodnota zbroje nám říkají, že pokud dojde k úspěšnému zásahu, zranění pravděpodobně nebude velké.