Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Zvěd

19.05., 2021

Obratný a zákeřný bojovník, skvělý střelec a vrhač zbraní. Vynikající průzkumník, který odemkne zamčené dveře a odstraní nebezpečné pasti.

CHARAKTERISTIKY

  • Může používat maximálně střední zbraně a koženou zbroj. Nesmí používat pavézu.
  • Získá 1-20 životů/úroveň, ale jen do 5. úrovně včetně. Dále získává jen 1-10 životů/úroveň.
  • Vybírá si vždy jednu schopnost na každé úrovni.
  • Od 1. úrovně ovládá schopnost Zrádný útok a Odhal past.
  • Článek Povolání

Zrádný útok

Zvěd chvíli vyčkává a pak prudce zaútočí s bonusem +30 k útoku kontaktní zbraní. První kolo zvěd vyčkává a je zranitelný: -60 k útoku a -20 k obraně. Schopnost se stane aktivní až v následujícím kole. Vyžaduje 4 pohyby.

  • +30 útok s kontaktní zbraní ve 2. kole
  • -60 útok v 1. kole
  • -20 obrana v 1. kole

Odhal past

Bonus při odhalování pastí (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický během průzkumu. Lze neomezeně posilovat. Na začátku má zvěd tuto schopnost na stupni 1.

  • +10 postřeh při hledání pastí

SCHOPNOSTI NA SLABÝCH ÚROVNÍCH

Slabé úrovně jsou: 2., 4., 5., 7., 8., 10., 11., 13. a 14.

Odhal past

Bonus při odhalování pastí (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický během průzkumu. Lze neomezeně posilovat.

  • +10 postřeh při hledání pastí

Reakce na pasti

Bonus na reakci při spuštění pasti (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat (oproti ostatním povoláním).

  • +10 obratnost při reakci na past

Zlepšené smysly

Zvýší postřeh zvěda o 5. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.

  • +5 postřeh

Šestý smysl

Bonus na varování před skrytým nebezpečím pomocí umění magie (+10 za každý stupeň schopnosti). Skryté nebezpečí může být neodhalená past v dohledu nebo příšera až do 6 políček, která není vidět. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.

  • +10 umění magie při hodu na šestý smysl

Schování se do stínu

Zvěd se schová do stínu a příšery se chovají, jako by byl neviditelný. Aby se zvěd mohl pokusit schovat se do stínu, nesmí být vedle něj žádný nepřítel! Provedení vyžaduje 4 pohyby. Šance na úspěch závisí na jeho obratnosti a úrovni = OBR + (2 * ÚR). Například zvěd s obratností 70 na 2. úrovni má šanci 74%. Pokud zvěd uspěje, schování do stínu trvá, dokud se nepohne nebo nezaútočí - pak automaticky končí. Při útoku ze stínu má zvěd bonus +30 k útoku a +30 k iniciativě.

  • Neviditelnost bez možnosti pohybu
  • +30 útok z neviditelnosti
  • +30 iniciativa

Rychlá střelba

Přidává bonus k iniciativě (+10 za každý stupeň schopnosti) při držení střelné zbraně. Tím zvyšuje šanci na dřívější tah a útok. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.

  • +10 iniciativa se střelnou zbraní

Útěk z boje

Zvyšuje šanci na ústup od příšery (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.

  • +10 pohyblivost při ústupu

Vrh

Zvyšuje útok při vrhu (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze posílit max. na +50.

  • +10 útok při vrhání zbraně (hvězdice, dýka, kopí)

Obvazy

Vyléčí 10 životů zvědovi. Vyžaduje 4 pohyby. Lze použít tolikrát, kolik je stupeň schopnosti. Schopnost se dobije vždy na začátku nového dobrodružství. Lze posílit max. na stupeň 3.

  • +10 životů zvědovi

SCHOPNOSTI NA SILNÝCH ÚROVNÍCH

Silné úrovně jsou: 3., 6., 9., 12. a 15.

Cílená střela

Zvýší zásah při střelbě nebo vrhání (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.

  • +10 zásah při střelbě nebo při vrhání zbraně (hvězdice, dýka, kopí)

Odemkni zámek

Zvěd se může pokusit odemknout nemagický zámek na dveřích nebo na truhle. Provedení vyžaduje 4 pohyby. Zvěd má tolik pokusů na celé dobrodružství, kolik je jeho úroveň. Schopnost se dobije vždy na začátku nového dobrodružství. Šance na otevření objektu závisí na obratnosti (OBR + 20). Například zvěd s obratností 20 má 40% šanci na úspěch. Za úspěšné odemknutí zámku získá zvěd zkušenost.

  • Odemknutí nemagického zámku

Odstraň past

Zvěd se může pokusit odstranit objevenou past. Provedení vyžaduje 4 pohyby. Zvěd má tolik pokusů na celé dobrodružství, kolik je jeho úroveň. Schopnost se dobije vždy na začátku nového dobrodružství. Šance na odstranění pasti závisí na obratnosti (OBR + 20). Například zvěd s obratností 20 má 40% šanci na úspěch. Za úspěšné zneškodnění pasti získá zvěd zkušenost.

  • Zneškodnění objevené pasti

Úhybné manévry

Bonus +10 (za každý stupeň schopnosti) k obraně při užití lehké zbroje, tzn. maximálně kožené. Předpoklad pro Šerm s mečem. Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.

  • +10 obrana s lehkou zbrojí

Otrávená zbraň

+10 zásah při boji s nemagickými tvory (zvířata, lidem podobní tvorové). Účinek je automatický. Nelze více posílit.

  • +10 zásah proti nemagickým tvorům

Plavání

Schopnost pohybu ve vodě bez rizika utopení. Účinek je automatický.

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).