Silný a odolný bojovník, specialista na těžké zbraně.
BOJOVNÍK je drtivý válečník, který neustále vylepšuje svou schopnost prudce zasáhnout nepřítele.
ŠERMÍŘ je obratný válečník, který se dokáže dobře bránit proti přesile nepřátel. Má vynikající předpoklady stát se výborným střelcem.
GLADIÁTOR je houževnatý válečník zvyklý na dlouhý boj. Dokáže dobře bránit skupinku a také má slušné předpoklady pro boj se dvěma zbraněmi.
Slabé úrovně jsou: 2., 4., 5., 7., 8., 10., 11., 13. a 14.
Přidává bonus k iniciativě (+10 za každý stupeň schopnosti). Tím zvyšuje šanci na dřívější tah a útok. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Vyléčí 15 životů válečníkovi. Vyžaduje 3 pohyby. Lze použít tolikrát, kolik je stupeň schopnosti. Schopnost se dobije vždy na začátku nového dobrodružství. Lze posílit max. na stupeň 3.
+5 zásah v kontaktním boji, ale -10 obrana a -10 iniciativa (za každý stupeň schopnosti). Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Nevyžaduje pohyb, ale hrdina nesmí mít 0 pohybu. Válečník smí mít aktivován jen jeden bojový postoj. Lze posílit max. na stupeň 2.
+5 obrana v kontaktním boji, ale -10 útok a -10 iniciativa (za každý stupeň schopnosti). Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Nevyžaduje pohyb, ale hrdina nesmí mít 0 pohybu. Válečník smí mít aktivován jen jeden bojový postoj. Lze posílit max. na stupeň 2.
+10 útok v kontaktním boji, ale -10 zásah a -10 iniciativa (za každý stupeň schopnosti). Lze kdykoli aktivovat a deaktivovat jako bojový postoj. Nevyžaduje pohyb, ale hrdina nesmí mít 0 pohybu. Válečník smí mít aktivován jen jeden bojový postoj. Lze posílit max. na stupeň 2.
Dočasně zvýší útok v kontaktním boji +10 (za každý stupeň schopnosti). Vyžaduje 1 pohyb a trvá 5 - 10 kol. Po skončení efektu však válečník zaplatí zvýšenou únavou a obdrží negativní ovlivnění Slabost na 10 - 20 kol, které snižuje útok i obranu o -10. Dokud je válečník ovlivněn Slabostí, nemůže znovu aktivovat Bersekra. Lze posílit max. na stupeň 2.
Zvyšuje šanci na ústup od příšery (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Bonus na reakci při spuštění pasti (+10 za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze posílit max. na +20.
+10 útok s jednoduchým řemdihem. Řemdihy obecně jsou drtivé zbraně jako obouruční sekery a lze je vyzbrojit dohromady se štítem. Mistrovství k jednoduchému řemdihu je nutným předpokladem pro zvládnutí tříkoulového řemdihu (schopnost na silné úrovni).
Přidává bonus k iniciativě (+5 za každý stupeň schopnosti) při držení střelné zbraně. Tím zvyšuje šanci na dřívější tah a útok. Navíc zvýší limit střel v toulci +10 za každý stupeň. Hrdina může mít standardně jen 20 střel v toulci. S uspořádaným toulcem na 1. stupni tedy bude moci mít až 30 střel. Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.
Silné úrovně jsou: 3., 6., 9., 12. a 15.
+10 útok s daným typem zbraně. Účinek je automatický. Mistrovství lze získat jen k těmto zbraním: krátký meč, meč spatha, šavle, široký meč, sekera, meč katana, kopí (jednoruční), dlouhý meč, meč bastard, válečné kladivo, řemdih tříkoulový, válečné kopí, válečná sekera, obouruční meč, trojzubec, bojová sekera, halapartna. Mistrovství ke tříkoulovému řemdihu lze získat až po mistrovství k základnímu řemdihu (schopnost na slabé úrovni).
+5 útok i obrana v kontaktním boji, pokud jsou kolem válečníka aspoň 2 nepřátelé (za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický, pokud jsou splněny podmínky více nepřátel v těsné blízkosti válečníka. Lze posílit max. na +10.
Bonus +10 k zásahu se zbraní v kontaktním boji, ale -10 iniciativa (za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Bonus +5 k útoku (za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Bonus +10 (za každý stupeň schopnosti) k obraně při užití lehké zbroje, tzn. maximálně kožené. Předpoklad pro Šerm s mečem. Účinek je automatický. Lze posílit max. na +30.
+5 obrana při používání zbraně v kontaktním boji. Účinek je automatický. Lze posílit max. na +10.
+5 obrana štítu a +5 iniciativa se štítem (za každý stupeň schopnosti). Účinek je automatický, pokud používá válečník štít. Lze posílit max. na +10.
Bonus +10 (za každý stupeň schopnosti) k útoku při střelbě. Účinek je automatický. Lze neomezeně posilovat.
Umožňuje vyzbrojit lehkou nebo střední zbraň do levé ruky. Sekundární zbraň v levé ruce přidává obranu podle své kategorie: +5 střední zbraň, +10 lehká zbraň (obojí se zvyšuje podle stupně schopnosti). Při vyhrané iniciativě získá hrdina útok navíc sekundární zbraní. Útok sekundární zbraní má postih -10 k zásahu a postih k útoku podle stupně schopnosti: na I. stupni -40 útok, na II. stupni -20 útok. Do levé ruky nelze vyzbrojit těžké zbraně a kopí. Bonusy nebo postihy za iniciativu a pohyblivost se započítávají u obou zbraní (v pravé i levé ruce). Účinek je automatický. Lze posílit max. na stupeň 2.