Novinky Články Média O hře Kontakt Registrace

Projekt Mortalion

02.10., 2021

Pokud vás zajímá, jak vlastně Mortalion vznikal a jakou má vizi, dozvíte se to právě v tomto článku. Není to žádná rychlokvaška, vždyť se na něm pracovalo desítky let!

Dračí doupě

Na začátku byly pravidelné hry Dračího doupěte. Hráli jsme pravidelně od roku 1991, ale svět Mortalionu jsme začali tvořit až tak o 5 let později.

K hernímu systému Dračího doupěte jsem měl jako PJ (pán jeskyně) výhrady, zvláště k prudkému růstu životů a schopností. Příšery z pravidel pro začátečníky neměly šanci ohrozit hrdiny na vysoké úrovni. Rozhodl jsem se proto pravidla upravit. Vyšel jsem z představy, že každý boj může být pro kohokoli smrtelný. I když má někdo značnou převahu, nesmí to znamenat, že střetnutí automaticky vyhraje. Vrátil jsem hrdiny zpět na zem. Pozměnil jsem pravidla takovým způsobem, aby se nikdy ze hry neztratilo napětí. Hrdinové se stali zranitelnými a střetnutí s příšerami nabralo fatálního rozměru. Hráči byli nuceni k obtížným volbám, často tragickým, což dále zdramatizovalo zápletky.

Rozsáhlou tvorbou jsem rozvíjel nový originální svět s vlastní historií a mytologií a hráči zapisovali příběhy, které prožili. Někdo psal, jiný kreslil obrázky, všichni psali deníky svých postav. K příběhům jsem také skládal vlastní hudbu a vytvořil program Hrdina, který se stal základem pro Mortalion.

Projekt Hrdina

Hrdina byl naprogramován v QBasicu. Při hře seděli 3 hráči u jednoho počítače a viděli před sebou jednoduchou grafikou načrtnutý plánek jeskyně. Přesto se u Hrdiny hráči skvěle bavili a hra je dokázala pohltit. Hráči se dostávali přímo do nejdramatičtější části příběhu, který se již stal při hře Dračího doupěte.

Projekt Mortalion

Mortalion je vylepšeným starým Hrdinou. Podtitulek projektu je „svět smrtelných hrdinů“, protože hrdinové v něm nejsou nepřemožitelnými superhrdiny, ale lidmi z masa a kostí. Záměrně před ně stavíme téměř nepřekonatelné výzvy, aby hráči mohli zkoušet různé strategie k jejich překonání. Naším cílem je nabídnout herní svět, ve kterém hráči neustále provádějí důležitá rozhodnutí, jimiž ovlivňují příběh svých hrdinů.

Hlavní motivace projektu je prostor pro setkávání a sdílení společných zážitků, ať už hrajete se svými vrstevníky, rodinou či chcete poznat nové kamarády. Proto je Mortalion kooperativní hrou, kde skupinka hrdinů řízených hráči čelí nepříteli řízeným počítačem. Spuštění hry a její přístupnost je omezena jen na internetové spojení. Hráči se mohou bez instalace připojit z jakéhokoli přístroje a hru mohou jednoduše přerušit a vrátit se k ní později jiný den.

Při tvorbě dobrodružství vycházíme vždy ze skutečných zážitků získaných při hře Dračího doupěte. Nechceme tvořit příběhy beze smyslu nebo tvořit proto, aby se hra prodávala. Dobrodružství v Mortalionu jsou promyšlená a skrývají se za nimi emoce. Pocházejí z originálního světa. Všechny vedlejší postavy mají své vlastní životy, které přesahují hranice počítačové hry. Věrnost prožitků, logika světa a záznam prožitých her je pro nás důležitější než úspěšnost na herním trhu. Étos projektu by se dal shrnout do těchto tří pravidel:

  • Co největší opravdovost (za příběhy a postavami jsou skutečné emoce).
  • Opravdovost nesmí snižovat hratelnost.
  • Hratelnost není určována úspěšností (jde nám předně o vytvoření dobré hry).

Máme v plánu postupně rozšiřovat svět Mortalionu o další dobrodružství, stylizaci hrdinů, nové předměty, schopnosti a příšery. Připravujeme anglický překlad. Pracujeme také na dalších produktech, např. na stolní hře, která bude propojena s počítačovou verzí.

Vstupem do Mortalionu vcházíte do propracovaného světa s vlastní mytologií. Světa, který byl do nejmenších detailů popsán a stále se na něm pracuje již desítky let. Budete znovuprožívat nezapomenutelné příběhy a podstupovat kritické situace, do nichž byli hrdinové vrženi. Budete čelit strašlivým silám, pro které neznamenáte nic. A přesto můžete nakonec zvítězit - dokázat neuvěřitelné. Užijte si to!

Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy).